top of page

רוצים להתחיל לאכול בריא? זו הדרך

בשנים האחרונות המודעות לבריאות עלתה ללא ספק, אפילו תעשיית המזון נכנסה לפאניקה קלה והחלה לצאת עם קמפיינים שהכוונות שלהם בריאות לכאורה. כל שני וחמישי אנחנו שומעים על "דיאטה" חדשה ומהפכנית שהפעם תגרום לכולנו לרדת במשקל. כל אחד שמוריד 10 ק"ג חושב שפיצח את השיטה והופך להיות גורו בריאות.

אז בואו ניישר קו - ירידה במשקל יכולה להיות בריאה ובריאה פחות, מה שרוב האנשים לא מבינים זה שהירידה במשקל היא לא העיקר פה, החשיבות היא בשינוי הרגלים.

cooking at home

אני באופן אישי לא מתחברת למילה "דיאטה" למרות שהיא מופיעה בהגדרת התפקיד שלי :).

המילה "דיאטה" מעלה ברובנו אסוציאציות שליליות של חוסר הצלחה, של ייאוש, של הגבלה של אוכל שאנחנו אוהבים, והיא גם הופכת את התהליך לזמני (הקטע האבסורדי הוא שפירוש המילה "דיאטה" הוא בכלל "תזונה").

אז מה כן העיקר אם לא ירידה במשקל?

שמירה על משקל תקין ויציב תוך שמירה על אורח חיים בריא.

גם אם אתם רזים וחושבים שבריאות לא נוגעת לכם, אתם טועים ובגדול. תזכרו את המשפט הזה טוב – רזה לא שווה בריא.

העניין המרתק בעיניי זה שרוב האנשים מודעים כביכול למה זה אוכל בריא – הרבה פירות וירקות, דגנים מלאים, קטניות, יותר דגים ועוף ופחות בשר אדום, פחות ג'אנק פוד ויותר אוכל אמיתי, אבל השינוי לא מגיע.

אגב, בדיוק בגלל שזה מרתק אותי, התחלתי לא מזמן קורס CBT שהמשמעות היא טיפול התנהגותי קוגנטיבי, אבל על זה פעם אחרת.

אז למה אנחנו ממשיכים להתעקש לאכול את כל הג'אנק הזה?

מילה אחת – נוחות.

למי יש זמן לבשל? לעשות קניות בסופר? אוכל מהיר כשמו כן הוא, מהיר. נגיש. קל. זול. לא מצריך טרחה.

העניין הוא שאם נאכל בחוץ באופן קבוע, יהיה לנו מאוד מאוד קשה לשמור על אכילה בריאה. ולא, אל תגידו לי שאתם מזמינים סלט כל הזמן אז אתם בסדר. האוכל שתקבלו במסעדות, בתי קפה וכל דוכן שתמצאו, יהיה עמוס בכמויות עצומות של מלח, סוכר והרבה חומרים משמרים וכימיקלים למיניהם שנועדו להקפיץ את בלוטות הטעם שלנו. שלא נדבר על זה שאנחנו לא יודעים איפה בדיוק היה האוכל לפני שהוא נחת בפה שלנו.

אולי כבר הצלחתם להבין, אבל מה שאני מנסה להעביר לכם זה שאם אתם רוצים להתחיל לאכול בריא יותר, הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה:

להתחיל לבשל לעצמכם.

הפעם היחידה שבה אתם באמת שולטים באופן מלא במה שאתם אוכלים, זה כשאתם עושים את הקניות ומכינים את האוכל (ואם זה עלה לכם לראש אז פיצה או בורקסים קפואים לא נחשבים).

אז אל תתחילו לגלגל לי עיניים ולהגיד שאני צפויה ומה עוד פעם היא דוחפת בישולים. נכון, הכנת אוכל דורשת זמן ואנרגיה. אבל תסכימו איתי שהמחשבה שאם רק היינו אוכלים יותר אוכל אמיתי שבישלנו ופחות אוכל מעובד וארוז, אז בעיות בריאותיות רבות היו נפתרות, ויותר מזה, היינו מרגישים פשוט הרבה יותר טוב, פחות עייפים ועם הרבה יותר ביטחון עצמי ואנרגיה.

הכל כרוך בתכנון נכון.

עכשיו אתם בטח חושבים לעצמכם, איך אפשר לתכנן מראש 3 ארוחות ביום?

  1. מדובר בעניין של הרגל. תתחילו עם לתכנן ארוחה אחת ביום. אפילו יוגורט עם פירות וגרנולה שהכנתם בבית הולך (יש לי מתכון נהדר, אשמח לשתף אתכם).

  2. Meal Prep - תכינו קופסאות עם אוכל מראש לפחות ל-4 ימים. זה הפך לטרנד מאוד חזק לאחרונה. תצטרכו להצטייד בקופסאות אחסון ומקום במקפיא.

אני אישית לא עושה את זה כי אני אוהבת גיוון במהלך השבוע, אבל אם זה מסתדר לכם ואתם יודעים שזה מה שיגרום לכם לאכול בריא יותר, אז לכו על זה!

מה לבשל?

כל מה שתרצו. חשוב שתשימו דגש על ירקות טריים ומבושלים, מנת חלבון ומנת פחמימה (רצוי מאוד מדגן מלא).

למשל השבוע הכנתי – חזה עוף עם אורז, ארטישוק ואפונה עם תוספת אנטיפסטי. אני גם תמיד מצרפת בצד 1-2 ירקות טריים לחגיגה.

מבטיחה מתישהו לעשות כתבה או סרטון על מתכונים מהירים וקלים שאני מבשלת במהלך השבוע.

מאיפה מתחילים?

אל תוותרו מראש בגלל שאתם לא יודעים לבשל או מרגישים כמו זרים במטבח, גורדון רמזי לא נולד עם מיקסר ביד, זה בהחלט נרכש. יש הרבה סרטונים ביוטיוב שיכולים לעזור לכם או שפשוט תבקשו מאמא, אבא, סבתא או כל חבר/ה שיראו לכם את הדברים הבסיסיים. תמיד גם תוכלו להתייעץ איתי – אני יותר מאשמח!

אחת העצות הראשונות שאני יכולה לתת לכם זה - מזווה עשיר וזמין!

אני מתכננת לעשות על זה כתבה נפרדת, אבל כבר יכולה לציין שמעכשיו תתחילו להצטייד במה שיקפיץ לכם את הטעמים ואני מתכוונת ל-תבלינים כמובן.

זוכרים כשכתבתי על לאכול בריא בתקציב הגיוני? אז בשנים האחרונות התחלתי לקנות תבלינים ושוקולד באינטרנט באתר iherb שממנו אני קונה גם הרבה דברים אחרים.

>> מוזמנים לבקר בעמוד המומלצים שלי שמכיל את המוצרים המומלצים שאני קונה באתר כולל שוקולד, סוגי תה, תבלינים, ויטמינים ועוד.

3 תבלינים שלדעתי חובה להחזיק בבית מלבד מלח ופלפל (מצרפת לכם לינקים לתבלינים בהם אני משתמשת):

ועוד עצה קטנה שלי לסיום (יותר נכון של אבא שלי) – לעולם אל תקנו תבלינים בתפזורת, כמו כאלה שמוכרים בשוק, כי הם פשוט מתנדפים וכל התפקיד של התבלין הולך לאבדון.

אם החלטתם לקחת את עצמכם בידיים, תתחילו עם לתכנן את הארוחות שלכם במהלך השבוע ולהתחיל לבשל. זה לא יקרה בבת אחת. זה בהחלט יקח זמן, ויהיו ימים שממש לא יהיה לכם כוח. אבל זה לא אומר שנפלתם, זה אומר שאתם בדרך הנכונה.

כדי להתחיל לאכול בריא ובצורה מאוזנת צריך להתחיל בצעדים קטנים. אך עושים את זה? באמצעות בניית הרגלי אכילה בריאים.

במפגשים איתי אתם תקבלו את כל הכלים שאתם צריכים כדי לבנות הרגלים בריאים ולאכול בריא ומאוזן בכל מצב בחיים.

לקביעת מפגש או לקבלת פרטים נוספים דברו איתי או תשאירו פרטים בעמוד הזה.

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page