top of page

לעשות קניית אוכל חכמה (ובריאה) בסופר

תזונה נבונה ובריאה מתחילה עם בחירות חכמות בסופר או בשוק. לא מדובר רק על האוכל עצמו שמכניסים לעגלת הקניות, מדובר בגישה שלמה על האופן שבו ניגשים לרכישת מזון.

אבל בינינו, לפעמים אין לנו זמן לקרוא את התוויות על כל מוצר ומוצר ולהבין מה הכי בריא ומה אומר כל דבר.

אז הרכבתי בשבילכם מספר עצות קטנות אך מועילות מאוד לחוויית קניה טובה יותר.

כלל ראשון - אל תבואו רעבים!

קיבה ריקה היא המלאך הרע שמשכנע אותנו לקנות כל מה שבא ליד ותהיו בטוחים שבריא זה לא יהיה. באופן אוטומטי נבחר לקחת את העוגיות, החטיפים, חטיפי השוקולד ועוד מרעין בישין. הרי לא סתם קוראים להם "חטיפים", הם עשויים ככה שלא נעמוד בפיתוי ונחטוף אותם מהמדף, והרי ברגע שמתחילים קשה מאוד לא להמשיך. הבעיה היא שגם הגוף "חוטף מהם" בעיקר צרות צרורות.

תכנון מוקדם – ערכו רשימת קניות

תהליך הקניה בסופר מתחיל עוד לפני שבכלל יוצאים מהבית. הרעיון הוא לתכנן מראש מה אתם מתכוונים לבשל במהלך השבוע ולערוך רשימת קניות בהתאם. זה עניין של כמה דקות אבל חוסך גם זמן וגם כסף וקלוריות. (אני אישית מכינה אותה באוטובוס בדרך לעבודה או מהעבודה או סתם כשיש לי קצת זמן).

רצוי שהרשימה תהיה מסודרת לפי נושאים, למשל כל הירקות כתובים יחד, ככה שתדעו בדיוק לאיזה מחלקה אתם הולכים ומה אתם לוקחים ממנה.

המקום הראשון שמגיעים אליו בסופר – מחלקת הירקות והפירות

תמיד כשאני מגיעה לסופר אני קודם כל פונה שמאלה למחלקת הירקות והפירות. לא רק שהיא צבעונית ויפה, היא גם בריאה לנו ואנחנו נרצה שהמקרר יהיה עמוס בה.

המלצה שלי – תתעדכנו בסופר בו אתם קונים באיזה יום בשבוע יש מבצעים על הירקות והפירות ולהתמיד ללכת ביום הזה.

אחרי שסיימתם עם הירקות והפירות, אל תשכחו שיש גם ירקות קפואים שלא פחות בריאים מהירקות הטריים ובהחלט שומרים על הערכים התזונתיים שלהם.

המקום האחרון שמגיעים אליו בסופר, אם בכלל, מחלקת המתוקים

בוא נאמר שבשנים האחרונות אני כבר פחות ופחות מכירה את המחלקה הזו. ולא, זה לא בגלל שאני נמנעת לגמרי ממתוקים ומעוגות, אני פשוט מכינה אותם בבית! לא רק שזה כמובן הרבה יותר בריא (אתם לא מתארים עד כמה), אני גם נהנית מהאתגר והכיף שבעשייה ובמחמאות כמובן :)

הימנעו מלהגיע בשעות העומס

הגעה בשעות העומס משמעה תורים ארוכים בדרך לקופה, שזה אומר עמידה ארוכה מול חטיפים ושוקולדים שנמצאים ליד הקופה. ואני לא צריכה להסביר לכם את העול הכספי והבריאותי שבדבר.

ובכל זאת – קראו את התווית

לא צריך להיות עם השכלה גבוהה בתזונה או כימיה כדי לדעת לקרוא תוויות.

קיימים 3 כללים חשובים ופשוטים בקריאת תוויות:

כלל 1 – כמה שפחות רכיבים, יותר טוב. למשל סילאן צריך להכיל תמרים ותמרים בלבד.

כלל 2 – הרכיבים מסודרים בהתאם לכמות שלהם במוצר. למשל אם הרכיב הראשון שמופיע ברשימה הוא סוכר, אז תדעו שיש במוצר הזה קודם כל סוכר ואז כל השאר.

כלל 3 – מילים שאתם לא מכירים צריכות להעלות חשד שאולי מדובר בחומרים שלא נועדו להיכנס לגוף האדם. ובימינו אפשר לעשות גוגל על כל דבר, אז אם יש לכם ספק – תבדקו שניה אחת בגוגל.

וזכרו – לא חייבים למלא את כל העגלה!

אז כפי שהצלחתם להבין, הקניה השבועית בסופר מהווה חלק מאוד מרכזי ובלתי נפרד בתזונה היומיומית ובאורח החיים שלנו. זה לא יקרה ביום אחד כי לכל דבר חדש צריך להתרגל, אבל עם השינוי בקניה בסופר יגיע גם השינוי למקרר, לבישול וגם למראה.

אשמח שתשתפו אותי על חוויית הקניה שלכם בסופר.

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page