top of page

לעשות כושר ולא להוציא על זה שקל

כשחדר כושר או סטודיו לוקחים מעל 350 ש"ח בחודש על מנוי, קל מאוד לדחות שוב ושוב את הרצון להתאמן.

להיות בכושר לא צריך לעלות הרבה כסף, כל פעילות שמעלה לכם את קצב הלב ואת זרימת הדם בגוף, בהחלט נחשבת. אפילו פעולות פשוטות כמו לנקות את הבית ולשחק עם הילדים נחשבות לפעילות גופנית לכל דבר ועניין.

כושר מיועד לכולם, כולל כולם ובדיוק כמו שאכילה בריאה יכולה להיות זמינה לכל כיס, כך גם פעילות גופנית.

קבלו מספר דרכים לעשות כושר ולא להוציא שקל.

תרגילי כושר בבית

התאמנו במתקני הכושר המפוזרים ברחבי העיר

בשנים האחרונות הופיעו בארץ וברחבי העולם "גני שעשועים" עם מכשירי כושר. זו דרך נהדרת לא להוציא שקל וגם להרוויח אימון ועוד באוויר הפתוח (שזה הכי נעים שיש).

כשטיילנו בקוריאה וביפן התפלאנו לגודל הפארקים הללו ומראה המבוגרים והקשישים (!) שעוסקים בפעילות גופנית, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם את הכמות ואת הנחישות שלהם.

אסתייג מהסעיף הזה ואומר שחלק מהמכשירים הללו לא מספיק מקצועיים, ואם לא יודעים להשתמש בהם נכון אפשר לגרום לפציעה. אם החלטתם שאתם רוצים להתאמן בפארק כזה, אני ממליצה לכם להתייעץ איתי או כל מאמן כושר אחר שיראה לכם לפחות פעם אחת מה לעשות ואיך.

הורים לילדים? נצלו את הזמן שהילדים משחקים בגן השעשועים כדי לעשות קצת תרגילים. מתפדחים? אחדים יסתכלו עליכם בקנאה ואחרים ככל הנראה יפנו אליכם וישמחו להצטרף.

התאמנו בבית

אם אתם עוקבים אחריי באינסטגרם ולאחרונה גם בפייסבוק, אני מעלה כמעט כל שבוע אימונים שאני עושה לעצמי בבית. חדר כושר אף פעם לא היה כוס התה שלי ובשנה האחרונה אני מתאמנת בבית, עם ציוד כושר שקניתי במהלך השנים. אם אתם מתחילים – אתם אפילו לא צריכים ציוד, אולי חוץ ממזרן וחבל קפיצה.

מספיק שיש לכם רהיטים (ספה וכיסא יעשו את העבודה) ואת משקל הגוף שלכם ואתם בדרך הנכונה :)

כמובן שצריך לדעת איך לבצע נכון את התרגילים, בדיוק בשביל זה צילמתי סרטונים ועשיתי קולאז'ים שמסבירים איך לבצע תרגילי בסיס מסוימים, אבל הרשת מלאה בסרטונים כאלה, צריך פשוט לחפש.

הורים לילדים? הפכו את הזמן עם הילדים לזמן של פעילות גופנית

חברה לא מזמן אמרה לי שהתירוץ הכי גדול שלה לזה שהיא לא עושה כושר, זה שהיא יושבת עם הבת שלה אחרי העבודה ואח"כ היא כבר עייפה מדיי להתאמן.

יש הרבה דרכים גם להעביר את הזמן עם הילדים (ולילדים) וגם להרוויח מזה אימון קטן. בסופו של דבר כמו שאומרים – זה win win situation, גם התאמנתם, גם העסקתם את הקטן וגם נתתם לו דוגמא טובה.

רוצים דוגמאות? ממליצה לכם מאוד להיכנס לאינסטגרם של האימא לארבעה הזו וגם לאמא הזו.

צאו לרוץ בפארק הקרוב לביתכם

האביב מתחיל לבצבץ לו וזה זמן מושלם לצאת לחקור את סביבת המגורים שלכם ולחפש פארקים ושבילים נעימים להליכה או ריצה. נסו לדמיין את התחושה הנעימה של הרוח על הפנים שלכם, ריח העשב, הפרחים ורוגע שרק הטבע יודע להעניק. הרגשתם את זה?

מספיק שתעשו הליכה או ריצה קלה אפילו פעם בשבוע לחצי שעה, כבר יש לכם במה להתגאות.

אם יש משהו שאני מתגעגעת אליו אינסוף בלגור בעיר הגדולה, זה טבע ופארקים זמינים בכל מקום.

מצאו תרגילים אונליין

הודות לאינטרנט, תכניות אימונים ותרגילי כושר זמינים לכל אחד ואחת ביוטיוב או באינסטגרם ואיפה שרק תרצו. כמובן שאם הפעם האחרונה שעשיתם פעילות גופנית הייתה כשהייתם ילדים, אני מאוד ממליצה לקחת כמה שיעורים אצל מאמן מוסמך (כמוני למשל) שיתאים לכם תכנית וגם ידריך אתכם איך לבצע נכון תרגילים – גם כדי שלא תעשו תרגילים שלא יקדמו אתכם וגם כדי למנוע נזק (בדיוק כמו שתלכו לרופא או רואה חשבון כדי למנוע מעצמכם עוול).

הקימו או הצטרפו לקבוצה בעיר המגורים שלכם

בין אם זה קבוצות כדורסל או כדורגל או סתם קבוצה שרוצה לעשות ביחד כושר, קהילות הן דבר חזק, תמיד היו ותמיד יהיו. ההתחלות תמיד מביכות כי לא מכירים אבל בסוף כשהמטרה היא טובה ומשותפת אפשר ליצור דברים מדהימים יחד.

חפשו בקבוצות השונות בפייסבוק, בווצאפ, שאלו חברה או שכנה שגרה לידכם איפה הם עושים כושר או אם הם מכירים קבוצות ריצה או כדורגל באזור, אני בטוחה במאתיים אחוז שתמצאו.

או שפשוט - שימו בבית מוסיקה שאתם אוהבים בפול ווליום ואליה כבר לא תישארו אדישים :)

יתכן שעלו לכם כבר מספר רעיונות איך לעשות כושר ולא להוציא על זה שקל. אני באמת חושבת שכושר מתאים לכולם וממש לא צריך להוציא על זה הרבה כסף. נכון שההמלצה היא לבצע פעילות גופנית של לפחות 150 דקות בשבוע, אבל אפילו אם תקדישו 10 דקות מהיום שלכם לגוף שלכם במקום לכיסא או לספה, כבר תעשו עם עצמכם חסד.

אם לא תתחילו – לעולם לא תתקדמו.

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page