top of page

אין זמן לצאת לאימון? איך משלבים פעילות גופנית בשגרה היומיומית

כל פעם מחדש אנחנו מונעים מעצמנו לצאת לרוץ או ללכת להתאמן בחדר כושר ולמה? כי אין לנו זמן. אנחנו עמוסים. יש לנו עבודה ופגישות. אנחנו חוזרים מאוחר מהעבודה. יש לנו ילדים לטפל בהם. קר מדיי. חם מדיי.

אין זמן. אין זמן. אין זמן.

נכון, יש שבועות ששוקעים בעבודה ובדיוק הילד חולה או צץ משהו אבל בואו נבהיר רגע משהו, מה שאנחנו באמת מתכוונים להגיד כשאנחנו אומרים שאין לנו זמן להתאמן, זה שאנחנו לא נותנים לעצמנו עדיפות בלוח הזמנים היומיומי שלנו.

אז יש לי כמה עצות טובות שיגרמו לכם לא לוותר על אימון, ויותר מזה, להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהיום.

מצאו פעילות גופנית שאתם נהנים ממנה

יש כל כך הרבה דרכים לעשות כושר מאשר להשתעמם על ההליכון. מצאו לכם פעילות שאתם מחכים לה במהלך היום ונרגשים לקראתה כמו למשל, שחיה, ריקודים מהסוג שאתם אוהבים, טניס, כדור-עף, אמנות לחימה וכל מה שעולה לכם בראש. האפשרות שתתמידו בפעילות גופנית היא הרבה יותר גבוהה ברגע שאתם נהנים ממנה.

סדרה של מחקרים הראתה כי איך שאנחנו מרגישים בזמן האימון משפיע על הבריאות שלנו גם באספקטים אחרים, למשל על כמות הקינוח שנאכלת בזמן ארוחה. כשאנחנו רואים בפעילות גופנית משהו שנעשה בשביל הכיף וההנאה, אנחנו משתפרים בלהימנע ממאכלים לא בריאים. ברגע שאנחנו מרגישים שהפעילות הגופנית היא מטלה שאנחנו מחויבים לבצע, הרבה יותר קשה לנו להגיד 'לא' למאכלים שמזיקים לנו.

תשקיעו ביכולת הביצוע שלכם

במקום להתפשר ולסמן V על אימון, תתמקדו בלהצטיין בפעילות שאתם עושים. ברגע שאתם מציבים לעצמכם מטרה להתמחות במשהו, אתם בעצם מאפשרים לעצמכם להתמיד ולהתנסות במגוון רחב של תחומים.

אז תירשמו לשיעור שמעניין אתכם, תפנו למאמן כושר בתחום ותקנו לעצמכם את הציוד והבגדים הנדרשים. ההשקעה הכספית הראשונית תגביר את רמת המחויבות שלכם, בעוד שיכולות הביצוע רק ישתפרו ויעזרו לכם לשמר את העניין שבפעילות.

הפכו להיות חלק מקבוצה

בשנים האחרונות עלתה המגמה של קבוצות קטנות שמתאמנות ביחד - קבוצות ריצה, TRX, יוגה, אקרו-יוגה ועוד. הרי חלקנו מעדיפים להתאמן עם חבר או חברה ולא לבד, כי לפעמים אנחנו צריכים מישהו שיוציא אותנו מהבית.

ברגע שמדובר בקבוצה קטנה המוטיבציה עולה עוד יותר, אנחנו רוכשים חברויות ועם הזמן הסיכוי שנמשיך להתמיד באימון רק עולה. גם הרבה יותר קשה לנו להבריז לחבר או למאמן שמחכה לנו מאשר אם היינו הולכים לבד להתאמן.

אם משעמם אתכם לרוץ או לעשות אימוני כוח – תבנו קבוצת כדורגל שכונתית, או כל משחק אחר, העיקר שתמצאו את מה שיגרום לכם לצאת מהבית ולהזיז את הגוף ואפילו לקבל הנאה!

להתאמן בזמן עבודות הבית ואפילו ביחד עם הילדים

בשנה האחרונה נחשפתי באינסטגרם לקבוצת אימהות מדהימה.

הנהדרות האלו משלבות תרגילי כושר כחלק מעבודות הבית ולא רק זה, הילדים גם לוקחים חלק בזה. ככה הילדים גם עוזרים בעבודות הבית, גם לוקחים דוגמא מההורים לעשות ספורט כחלק מהשגרה וגם מבלים זמן איכות עם ההורים שלהם.

הנה כמה דוגמאות יצירתיות ופשוטות:

- תוך כדי שהן מקלחות את הילדים, הן עושות סקווטים או עולות רגל רגל.

- מקפלות כביסה עם העזרה של הילדים ובין לבין משלבות תרגילים עם רצועות TRX

- מוציאות כלים מהמדיח בזמן שנשענות על השיש בישיבה (עבודה טובה על הירכיים והבטן) ותוך כדי הילדים מחזירים את הכלים למקום.

והיד עוד נטויה.

כל אחד ואחת יכולה! לא צריך להיות בשיא הכושר בשביל לעשות את זה, מספיק שאתם משלבים תרגילים כאלה 20 דקות ביום, אתם תראו איך עם הזמן אתם מתקדמים ועושים תרגילים יותר קשים ביותר זמן.

וכן אני פונה גם לאבות, כל אחד מבני המשפחה צריך להשקיע בגוף שלו ובבריאות שלו.

הנה שתיים שאני עוקבת אחריהן - האחת והשניה.

לא משנה באיזו דרך אתם מכניסים אימון קבוע כחלק מהיומיום שלכם, העיקר שתתחילו במה שעושה לכם טוב, תתמידו, תהנו ותאמינו לי – אתם תראו תוצאות מהר מאוד!

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page