top of page

איך להתחיל להתאמן? וגם איך לחזור להתאמן – כתבה מס' 2

מה? עוד לא התחלתם להתאמן למרות שקראתם את הכתבה הראשונה שלי בנושא?

אז אולי בכתבה הזו אני אצליח לשכנע אתכם. הרי לכם דרכים נוספות להתחיל להתאמן וגם לחזור להתאמן.​

תעשו סלפי ותעקבו אחר התהליך

צילום עצמי יכול לסייע לכם להבין את נקודת ההתחלה של התהליך האישי שלכם וככה להציב מטרות.

אפשר גם למדוד את היקף המותן ולעשות כמה צילומים מול המראה כדי לראות את ההתקדמות שביצעתם במהלך הזמן.

תמשיכו לצלם את עצמכם כל שלושה, ארבעה שבועות כדי שתוכלו לראות שההשקעה שלכם הייתה שווה את זה.

שימו לב שהתהליך לוקח זמן ואל תצפו לרדת במידה במכנסיים אחרי 2 אימונים, תוצאות ראשוניות תראו כבר אחרי 3 שבועות של עבודה טובה, עקבית ומאתגרת.

התאמנו יחד

יש אנשים שמעדיפים להתאמן עם מישהו נוסף – חבר/ה, בן/בת זוג, קולגה, אמא, לא משנה מי, העיקר שזה מה שיגרום לכם להתחיל/להמשיך להתאמן. הירשמו ביחד לסטודיו, חדר כושר, קבוצת ריצה או שאפילו תיזמו קבוצת כדורסל שכונתית, העיקר שתדרבנו אחד את השני לעשות כושר וכשאחד נופל, לא, השני לא נופל איתו, אלא מרימים ומחזקים אחד את השני. וזה גם אחלה זמן איכות ביחד (:

הכינו את עצמכם לשבוע מספר 3

התקופה שבין השבוע ה-3 והשבוע ה-4 היא הזמן הקלאסי שבו אנשים נוטים לפרוש.

התחילו את המסע שלכם בידיעה שיתכן שתפרשו במהלך הזמן הקריטי הזה ולכן אני מציעה שתמצאו את הדרך לגמול לעצמכם בדיוק בתקופה הזו. תפנקו את עצמכם בבגדי ספורט חדשים, גאדג'ט חדש, תנסו שיעורים אחרים בסטודיו או שתתחילו לשמוע שירים ממריצים. לא משנה מה תעשו, העיקר שזה ישאיר אתכם עם הרבה מוטיבציה להמשיך ולדבוק באימונים.

להתאמן בשביל לרדת במשקל? מה אני בעונש?

אני ממליצה לכם להתאמן לא רק בשביל המטרה של "לרדת במשקל" אלא בשביל התחושות שמגיעות עם פעילות גופנית – הרבה אנרגיה, ביטחון עצמי, שמחה, רוגע ושינה טובה. (ואפילו הצלחה בקריירה!)

המחשבה שאנחנו עושים פעילות גופנית רק כדי לרזות נשמעת כאילו האימון הוא עונש.

כשלא בא לכם לצאת לאימון, תיזכרו כמה טוב הרגשתם במהלך האימון ואחריו. ככל שהאסוציאציה שלכם לפעילות גופנית תהיה אסוציאציה חיובית של הנאה והרגשה טובה, ככה המוטיבציה שלכם לאימון תעלה ותגרום לכם לדבוק באימונים.

אני יכולה להעיד על עצמי שגם לי לא תמיד יש את החשק לקום מהספה ולהתאמן, אבל אז אני עוצרת רגע ומבינה שני דברים:

א. אם אני לא אקום להתאמן, אני אתאכזב ואתבאס על עצמי.

ב. אם אני כן אקום להתאמן, אני ארגיש טוב עם עצמי ואהיה גאה בעצמי (ובנוסף יצא שהתאמנתי והזזתי את הגוף). בקיצור מה שנקרא – win win situation. ועונש זה בטוח לא.

צפו שיהיו גם נפילות בדרך

זוהי המציאות של כל תהליך, בין אם מדובר בהקמת עסק, מערכות יחסים, שינוי אורח חיים או אימוני כושר – אתם הולכים לעשות טעויות ולפעמים גם ליפול במהלך הדרך.

יהיו תקופות בחיים שיהיו עמוסות מאוד ולא תמצאו את הזמן להתאמן ולהשקיע כמו שהייתם רוצים. כולנו בני אדם וכולנו נופלים, זה חלק מהתהליך ועליכם לקבל את זה.

אבל השאלה היא האם אתם בוחרים ליפול, להתרסק ולהשתמש בזה כתירוץ לפרוש או שאתם קמים וממשיכים הלאה. בדיוק כמו שהייתם צריכים להתמודד עם איזשהו משבר בעבודה.

גלו מה מונע מכם להמשיך ותעשו הכל כדי להגיע לפתרון, וגם לגרום לכך שזה לא יחזור בשנית.

תחזרו להתאמן בהדרגה

אני שומעת מהרבה מתאמנים שלא התאמנו הרבה זמן, שהם מצפים מעצמם לחזור לאותו הכושר שבו היו בעבר תוך אימונים ספורים. אז נכון שהשריר זוכר, אבל צריך לתת לגוף את הזמן שלו להסתגל לשינוי. שלא נדבר על זה שאתם פשוט יכולים לגרום לעצמכם נזק.

תתחילו לאט ובזהירות, בשיעורים הראשונים אולי אפילו אל תשתמשו בציוד או משקלים גבוהים, תתנו לגוף שלכם את הזמן להתרגל. השתמשו במשקלים נמוכים ופחות ברצועות TRX למשל. אחרי תקופה של כחודש התקדמו במשקלים בהתאם לכמות האימונים בשבוע ולתחושות הפנימיות שלכם, והכניסו גם TRX לאימונים. אתם תופתעו לגלות כמה מהר הגוף שלכם יחזור לעצמו ויהיה צמא לעוד.

בנות – אל תחששו מהרמת משקולות

זה נושא שמאוד מעסיק אותי לאחרונה ובמהלך הזמן אני אעשה עליו כתבה נפרדת.

לא פעם אני רואה בסטודיו בנות שבוחרות במשקלים הכי הכי נמוכים אם בכלל, וכבר שמעתי מכמה בנות שהן מפחדות להרים משקל כדי "לא להיראות כמו גברים", (מה?? תאמינו לי שמהרמת 5 קילו, בודי בילדריות לא תהיו).

אני מודה שאני גם נמנעתי ממשקלים הרבה שנים והייתי בוחרת בדרך הקלה של קילו וחצי בכל יד. עם הזמן הבנתי שגוף חטוב כמו שאני רוצה לא מקבלים מקילו וחצי.

חשוב לי לציין שצריך להיות קשובות לעצמכן, משקלים מאוד גבוהים לא תמיד בריאים לנו לראייה, לרחם ולגב. אז אם אתן סובלות מקוצר ראייה גבוה או בעיות גב כדאי להיוועץ במאמן כושר או ברופא.

אני עכשיו בשלב שאני בהדרגה, עם הרבה הקשבה לגוף שלי, מרימה משקלים גבוהים יותר.

*כמובן שאם מדובר בבעיה רפואית כזו או אחרת, אין על מה לדבר.

עדיין לא השתכנעתם להתאמן? מזל שאני פה! בין היתר, אני גם מאמנת כושר :) ואתם הכי מוזמנים לפנות אליי דרך הדף הזה או דרך האינסטגרם ואני אשמח להרים לכם את המוטיבציה.

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page