top of page

להתאמן כל הדרך לקריירה מוצלחת

כשאנחנו חושבים על הערך שמקנה לנו פעילות גופנית, אנחנו נוטים להתמקד בהשפעות הפיזיולוגיות שלה – מבנה חטוב ורזה, ירידה בלחץ הדם, שיפור תפקוד הלב וכו'.

אבל במהלך העשור האחרון, חוקרים מצאו עובדות משכנעות על יתרון נוסף וזמין יותר שיש לביצוע פעילות גופנית עקבית – ההשפעה שלה על דרך החשיבה שלנו.

מחקרים מראים כי החוזק המחשבתי שלנו קשור בצורה ישירה לאורח החיים שלנו, עובדה זו הכי רלוונטית לנו בעבודה ובקריירה.

אז כדי להרים את הקריירה שלנו מדרגה – הנה 8 יתרונות בפעילות גופנית:

1. ממריצה את המוח ומעלה את המצב רוח

פעילות גופנית ממריצה אזורים במוח האחראיים על מהירות, זיכרון, כישורים וקשרים חברתיים המהווים מרכיב מאוד חיוני בעבודה. היא גם משפרת את מצב הרוח, יכולת הקיבולת וההתמצאות - דבר שהוא בעל השפעה ניכרת על הביצועים בעבודה. במילים אחרות, כושר גופני יכול להשפיע על רמת ההצלחה שלנו בקריירה.

2. מפחיתה את הלחץ בעבודה

מחקרים מצאו כי אנשים שביצעו פעילות גופנית היו פחות לחוצים בעבודה לעומת אנשים שלא ביצעו פעילות גופנית. אנשים אלו ניהלו את הזמן בעבודה בצורה שגרמה להם להתייעל ולסיים את היום מרוצים מעצמם.

3. אנחנו יעילים יותר

עובדים שמתאמנים לעיתים תכופות, לפחות 150 דקות בשבוע, לוקחים פחות ימי מחלה ורמת הריכוז שלהם גבוהה יותר בעבודה. על פי מחקרים, מדובר ביעילות גבוהה יותר של כ-15% שמתורגמים ל-6 שעות ו-48 דקות של עבודה במקום 8 שעות – כלומר נותרת יותר משעה של זמן שאפשר לנצל (למשל לצאת לריצה או ללכת לשיעור בסטודיו).

4. משפרת את הביטחון העצמי

אם אתם מבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע, הדימוי העצמי והביטחון העצמי שלכם גוברים, מה שגורם לקולגות שלכם וגם לאחרים להסתכל עליכם באור חיובי יותר והמצב החברתי שלכם משתפר.

5. מגבירה את עיבוד המידע

קורה לכולנו שאנחנו מריצים משפטים בראש שבדיעבד היינו צריכים להגיד בסיטואציה מסוימת. פעילות אירובית עקבית תגרום לנו לענות תשובות מהירות בזמן אמת, למשל בישיבות בעבודה. מחקרים רבים הראו שריצה או הליכה מהירה מעלות את יכולת הקליטה ועיבוד המידע במוח.

6. משפרת את היצירתיות

פעילות גופנית מאזנת אותנו, מפחיתה את הלחץ ומייעלת את החשיבה והגישה שלנו – כל אלו נדרשים בחשיבה יצירתית. מחקרים הראו כי מתעמלים (לא מקצועיים) השיגו תוצאות טובות יותר מלא מתעמלים כשנתבקשו לחשוב "מחוץ לקופסא".

7. משפרת את הגמישות

מחקרים שנעשו על אנשים שעסקו ביוגה ופילאטיס מצאו כי היה להם קל יותר לגשת למטלות חדשות בעבודה לעומת כאלו שלא עסקו בפעילויות אלו.

8. מחסנת נפשית ומקצרת את זמן ההתאוששות

מתעמלים מקצועיים מתמודדים עם 3 סוגים של לחצים – אישיים, ארגוניים ותחרותיים (מזכיר קצת את הלחצים בעבודה, נכון?) היתרונות הפיזיולוגיים של הפעילות הגופנית – חיוביות, מוטיבציה, ביטחון עצמי וריכוז, עוזרים להתגבר על לחצים, גם בעבודה, על מנת להגיע למטרה הרצויה.

אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, יצרתי מספר סרטונים עם תרגילים שנדרשים במשקל הגוף בלבד - הם קצרים וקולעים :)

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page