top of page

6 דרכים פשוטות לבנות משמעת עצמית - חלק א'

או 6 דרכים פשוטות להמריץ את עצמכם להתאמן.

החלטתם שזהו, החורף הוא הזמן המושלם להתחיל להתאמן או לחזור לכושר. אבל אז זה נחת עליכם, החלק הקשה בכל הסיפור– התמדה.

כשזה מגיע להתמדה, רבים מאתנו נתקלים בקשת רחבה של מכשולים כמו עבודה, משפחה, חוסר אהדה לכושר או פשוט חוסר יכולת בהתמדה. אבל לפני שאתם מוותרים לעצמכם, אני פה כדי לתת לכם 7 דרכים פשוטות להישאר עם הרבה מוטיבציה, להתמיד ולהעלות את הסיכוי להצלחה ארוכת טווח.

חפשו סיפוק מידי

כולנו יודעים שקיימים יתרונות בריאותיים של פעילות גופנית מתמדת לטווח הארוך, אבל לצערנו מודעות זה לא מספיק כדי לעודד את רוב האנשים לעשות כושר. קיימת גישה שאומרת שכדאי להתמקד ביתרונות המידיים שהכושר מקנה לנו. המפתח הוא להשקיע מחשבה ולשאול את עצמכם למה משתלם לי לעשות אימון לטווח הקצר; האם זה מצב רוח טוב יותר? האם זאת איכות שינה טובה יותר? או שאולי זה מעלה לי את הביטחון העצמי? העובדה שזה יפחית את הסיכוי שלי לקבל התקף לב עוד 20 שנה, פחות מדבר לרוב האנשים.

בקשה קטנה ממני

תקדישו מחשבה, כמה דקות, להבין מה ידרבן אתכם להתחיל לעשות כושר. רצוי שזה יהיה סיפוק מידי, כמו 'מצב רוח טוב' או 'שינה עמוקה יותר'. תוצאה כמו 'לרדת במשקל 10 ק"ג', לא תהיה מידית כמובן ורוב הסיכויים תגרום לכם להרים ידיים מהר מאוד.

ברגע שהגעתם למסקנה שלכם, תגרמו לעצמכם לזכור אותה כל פעם מחדש, אפילו תתלו פתק קטן על המקרר או המראה בחדר אמבטיה, כל מקום שיהיה לכם נגיש, במיוחד כשאתם כבר מרגישים שכוח הרצון שלכם מתחיל לדעוך.

אני אביא דוגמא על עצמי – אחרי תקופה ארוכה שלא התאמנתי והייתי צריכה לדרבן את עצמי לחזור להתאמן וגם להתמיד באימון, תמיד חשבתי על החיוך שעולה לי בסוף כל אימון, הטפיחה העצמית על השכם (כן כן, טפחתי לעצמי על השכם), הביטחון העצמי ותחושת החוזק והכוח.

תציבו יעדים ומטרות

כשאתם מגדירים לעצמכם יעדים מוגדרים, במיוחד יעדים מספריים, זה משאיר אתכם עם הרבה מוטיבציה להמשיך. למשל "עוד שבועיים מהיום אני רוצה לרוץ כפול ממה שאני יכול היום" או "עוד שבועיים מהיום אני רוצה לעשות פי 2 סקוואטים ממה שאני מצליח היום". אני אגב עושה את זה עד היום, תמיד מציבה לעצמי מטרות חדשות לכבוש.

היעדים שלכם צריכים להוות לכם אתגר אבל צריכים גם להיות מציאותיים. למשל, אם מעולם לא רצתם זה לא מציאותי לצפות מעצמכם להשתתף במרתון בעוד חודש. מצד שני, אל תצפו שהליכה של חצי שעה פעם בשבוע תקדם אתכם. יעדים כאלו רק יגרמו לכם לוותר יותר מהר.

היום יש כל מיני אפליקציות ומכשירים כמו שעוני יד שעוזרים לראות את ההתקדמות. כמובן שלא חובה להשתמש בטכנולוגיה אם אתם לא בקטע. גם לכתוב במחברת או בפתקיות בפלאפון יכול להיות אחלה פתרון, כל דבר שיעזור לכם לראות איך אתם משתפרים ויגרום לכם להתמיד, מבורך.

בקשה קטנה ממני

תחשבו היום על יעד שהייתם רוצים להגיע אליו בחודש הקרוב (או לפני) ותכתבו אותו לעצמכם. ברגע שכותבים את הדברים הם מקבלים צורה יותר מציאותית.

תבנו תכנית

החיים מלאים באירועים לא צפויים שעלולים לגרום לנו לפספס אימון או שניים. אבל, רוב הזמן מדובר בתכנון לקוי או בחוסר תכנון של הזמן. הפתרון הוא – בניית תכנית והצבת האימון כעדיפות ראשונה. התייחסו לאימון כפגישה חשובה שלא ניתן לדחות (כמו שכתבתי כאן). אם אתם מתאמנים רחוק מהבית, תכינו תיק עם כל מה שאתם צריכים אותו תניחו ליד המיטה, המפתחות או הפלאפון כך שבבוקר תיזכרו לקחת אותו. אם אתם מתניידים ברכב, אז שימרו ברכב "תיק כושר חירום" למקרה ששכחתם משהו או שיש לכם הזדמנות להתאמן מבלי שתכננתם.

כמו שהיעדים שלכם צריכים להיות מציאותיים, גם התכנון. למשל, אם אתם נוטים להיות עייפים מאוד בערב או עסוקים עם המשפחה, אל תקבעו אימון לערב, מצאו זמן שיותר מתאים לכם להתאמן. אם אתם מתכננים להתאמן בחוץ או בחדר כושר, מצאו אחד קרוב לבית שלכם. ככל שהמקום בו אתם מתאמנים נמצא רחוק יותר או לא בדרך שלכם, כך עולה הסיכוי שתוותרו.

חשוב גם שתהיה לכם תכנית ב' למקרה שמשהו ביום שלכם לא הלך לפי התכנון.

בקשה קטנה ממני

תבחרו יום ושעה בשבוע הקרוב ותכתבו לעצמכם עכשיו ביומן (כן כן עכשיו), שביום הזה אתם יוצאים להליכה/ריצה/חדר כושר או כל דבר אחר שלא כרוך בישיבה (אלא אם כן זה ספינינג), ושימו 3 סימני קריאה (!!!) שיהיה לכם ברור שזה לא זז מהיום הזה ויהיה מה!

בחלק ב' של הכתבה אשתף אתכם בשלוש דרכים נוספות להמשיך להתמיד ולהפוך את הכושר להרגל, וגם מיזם קטן שלי לדרבן אתכם להפעיל את הגוף.

אל תשכחו לבצע את הבקשות ה(באמת) קטנות שלי מכם :)

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page