top of page

איך להתחיל להתאמן - כתבה מס' 1

אם מצאתם את עצמכם מרותקים לספה מאז ארוחות החג הבלתי פוסקות, ואם האימון היחיד שעשיתם בחודשים האחרונים זה להכות את עצמכם על זה שאתם עצלנים מדיי, הגיע הזמן להפסיק ולהתחיל להזיז את עצמכם ביעילות.

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לקום על הרגליים ולהתחיל להתאמן אבל גם לדבוק בתכנית האימון ולהפוך אותה לחלק מהשגרה.

עשו שינוי אחד בכל פעם

בכל מה שקשור בשינוי אורח חיים שכולל גם תזונה וכושר גופני, תנו לעצמכם משימה אחת כל פעם.

למשל, החליטו שאתם מורידים מינון או מפסיקים לגמרי לשתות קולה או מיץ או בכלל שתייה ממותקת.

אותו דבר בעולם הכושר, תנו לעצמכם משימה אחת כל פעם, למשל הירשמו לסטודיו או קבוצת ריצה או חדר כושר, מה שהכי מתאים לכם, ותחליטו שלא משנה מה קורה, אתם לא מפסידים את השיעור של יום ראשון בשעה 18:30.

ברגע שתעמדו במשימה הזו, לא רק שהיא תהפוך כבר להרגל, אלא אתם תרגישו כל כך טוב עם עצמכם ותהיה לכם המון מוטיבציה להתקדם הלאה.

מצאו פעילות גופנית שאתם יכולים לדבוק בה

הפעילות גופנית הטובה ביותר היא זאת שאתם נהנים ממנה ושתמשיכו לעסוק בה.

אם אתם לא רואים את עצמכם מרימים גלגלים בקרוספיט או עומדים על הראש ביוגה, תמצאו פעילות שכן תגרום לכם להתרגש כל פעם מחדש. יש כל כך הרבה סוגים ותת-סוגים שונים – שחיה, אופניים, ריצה, הליכה, ריקוד, גלישת גלים, משחקי כדור ועוד.

עשו את הצעד שיגרום לכם להתחיל את הדרך שלכם בעולם הכושר בהנאה ולא יגרום לחוויה השלילית שהייתה בפעמים הקודמות.

תתחילו בקטן

אף אחד לא מצפה מכם וגם אל תצפו מעצמכם להיות מאסטרים בכושר על ההתחלה. במיוחד אם לא התאמנתם אף פעם. תתנו לגוף שלכם את הקצב שלו ואת הזמן הראוי לו להתרגל למצב החדש.

אז קודם כל מתחילים לאט ובזהירות, להתאמן פעמיים בשבוע זאת התחלה נהדרת. אם אתם מתאמנים בחדר כושר או בסטודיו - חשוב שתיידעו את המאמן/נת שלכם שאתם חדשים לעולם הכושר.

בהתחלה הירשמו לשיעורים עם רמה קלה-בינונית. בשיעורים הראשונים הימנעו מלקחת משקלים והתמקדו בלהכיר תרגילים בסיסיים ואיך נכון לבצע כל תרגיל (אני מעלה כל שבוע סרטונים עם תרגילי כושר בערוץ היוטיוב שלי ובאינסטגרם – מוזמנים לצפות בהם). ברגע שתרגישו מספיק בנוח תתחילו לקחת משקלים בהתאם להנחיית המאמן/נת שלכם.

בשלב מסוים כבר תרגישו שקל לכם מדיי, ברגע שזה קורה כדאי מאוד שתעברו למשקלים גבוהים יותר או לשיעורים שנחשבים יותר קשים, בהם תוכלו לשדרג את עצמכם עם משקלים ואביזרים אחרים, כדי שלא תרגישו שאתם עומדים במקום.

עייפים מדיי אחרי העבודה? ארגנו את התיק והבגדים מראש

אחרי תקופה שבה לא התאמנתי באופן תדיר והתקשיתי להחזיר את עצמי להתאמן, אימצתי להמציא את השיטה הנ"ל; בבוקר לפני העבודה, או כבר בערב, מארגנים את התיק לאימון שיכלול כל מה שאתם צריכים החל מגרביים ועד למגבת. ואז או שמניחים את התיק באוטו ונוסעים ישר אחרי העבודה, או שמניחים את התיק בבית ואיך שחוזרים מהעבודה, לא, לא מתיישבים על הספה, אלא מתלבשים צ'יק צ'ק ויוצאים לאימון. אתם תחזרו מהאימון מרוצים ושמחים, סמכו עליי.

(אני התחלתי בלהניח את בגדי הספורט על המיטה ככה שאני אראה אותם ולא יהיה לי ספק שאני יוצאת להתאמן).

תכננו את היום שלכם סביב האימון הגופני

במקום לשבור את הראש –יש לי כ"כ הרבה עבודה ופגישות, איפה אני אכניס את האימון שלי?

החשיבה צריכה להיות בדיוק הפוכה – איך אני אארגן את הפגישות שלי סביב אימון הכושר שקבעתי ל-7 בערב?

הגוף שלנו הוא הממלכה שלנו והוא היחיד שיש לנו, והעולם יסתובב ככה שלא משנה מה יקרה אנחנו נצא לאימון שלנו (ונכין לעצמנו אוכל לקחת לעבודה, ונבשל את הארוחה בערב במקום להזמין בחוץ, בקיצור הבנתם את הפואנטה).

עשו זאת בשביל – עצמכם!

הרי אנו כבני אדם מנסים לעמוד בהבטחות שלנו בין אם זה לחבר, לבת זוג, להורה או לבוס. אבל כשזה מגיע להבטחות שאנחנו מבטיחים לעצמנו, יותר קל לנו להתעמת עם עצמנו, להתחיל במשא ומתן ולא לעמוד בכל מה שהבטחנו לעצמנו.

אז עשו טובה לעצמכם והתחילו לחשוב על מה שטוב לכם!

בחלק ב' של הכתבה אני גם מביאה מספר טיפים למי שעשה הפסקה ורוצה לחזור אבל לא יודע מאיפה להתחיל.

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page