top of page

לשמור על תזונה נבונה גם בטיול בחו"ל - חלק א'

אז חזרתי משלושה חודשים מטורפים של ירח דבש שאי אפשר לתאר במספר משפטים. נפתחנו לתרבות אוכל מדהימה ומאתגרת גם יחד - מצד אחד היה לי חשוב מאוד לשמור על התזונה הנכונה שפיתחתי במהלך השנים האחרונות, ומצד שני גם להנות מהאוכל המקומי שזו חוויה בפני עצמה. במהלך הטיול כתבתי מספר נקודות שעזרו לי, ובתקווה גם לכם, להנות מהקולינריה המקומית אבל גם לשמור על הבריאות. כתבה ראשונה בנושא.

צילום: אסתר ריו

הימנעו מרשתות מזון מהיר

יש בחו"ל רשתות פאסט פוד שלא קיימות בארץ ולמרות שלא מדובר תכלס באוכל מקומי, חלקנו נורא מתלהבים מלרדת על דלי של כנפיים ב-KFC או לנשנש דונאטס בשלל צבעים ב-Dunkin Donuts. שלא נדבר על זה שזה זול מאוד. אבל בואו נודה בזה - האוכל הזה לא באמת כזה טעים ועושה תחושה רעה או אפילו תחושות אשמה אחרי שאוכלים אותו.

מה אני מציעה? אם ממש בא לכם המבורגר או איזה משהו מתוק, עדיף כבר לנסות מקומות שמומלצים ע"י המקומיים או ע"י לונלי פלאנט או טריפ אדווייזר. תסמכו עליי שלא רק שתהיה לכם אווירה מקומית יותר נעימה, החך שלכם, ובסופו שלכם הגוף שלכם, יודו לכם.

הקפידו לאכול ארוחת בוקר

ביומיום ובכלל בטיול לא תמיד יש זמן לאכול ארוחת בוקר, במיוחד כשזה לא כלול במלון או בהוסטל ובמיוחד בימים של מעברים מיעד אחד ליעד אחר. אבל בטיול (ובכלל) יש חשיבות גבוהה מאוד לאוכל מזין ובטח ובטח לארוחת בוקר טובה. תחשבו על זה שבטיול אנחנו מוציאים הרבה יותר אנרגיה מאשר ביומיום, אז הגוף גם זקוק ליותר משאבים שיספקו לו אנרגיה. בטיול שלנו לדוגמא, ממש שמנו לב שכשלא היינו אוכלים ארוחת בוקר, היינו יותר עצבניים, עייפים ורעבים.

מה אני מציעה? תשתדלו כמה שניתן לאכול ארוחת בוקר טובה ומזינה, ואני לא מדברת על קפה ומאפה. ארוחה שתשבעו ממנה שתכלול לחם טוב, ביצים או חלבון אחר, ירקות, פירות וכל מה שייתן לכם אנרגיה וישביע אתכם.

אבל מה אם אין זמן? ברגע שאתם יודעים שיש בוקר עמוס תדאגו בערב שלפני שתהיה לכם ארוחת בוקר לדרך – למשל קרקרים, פירות ואיזה גבינה קטנה, העיקר שלא תתחילו את היום על קיבה ריקה.

קחו אתכם מים לדרך

שתיית מים גם היא חשובה תמיד אבל בטיול עוד יותר, מאותה הסיבה שהגוף מבזבז יותר אנרגיה ולכן זקוק ליותר משאבים שימלאו אותו באנרגיה. גם אם אתם טסים בחורף עדיין חשוב מאוד לשתות הרבה מים, בדגש על מים ולא מיצים או מוגזים למיניהם. ולטרקנים שביניכם – לא לשכוח להצטייד בהרבה מים לפני כל טרק, לעשות הפסקת שתייה כל שעה לפחות ואם עולים לגבהים ההמלצה שלי מכפילה את עצמה :)

מה אני מציעה? תמיד להחזיק מים בתיק! תמיד! ורצוי לקנות מים מינרלים בבקבוק סגור ולא לשתות מהברז באף מדינה, גם אם היא הכי מערבית שיש.

חנויות נוחות

חנויות נוחות כשמן כן הן – נוחות, אבל מה, נוחות לבריאות הן לא. רוב המוצרים הם מוצרים מעובדים שמכילים בעיקר כמויות עצומות של סוכר, שומנים וחומרים שהגוף שלכם ממש לא רוצה. (ה-Seven eleven היה חבר טוב שלנו בטיול ביפן, אבל רק ביפן, כי מכרו בו סושי טרי. בשאר המדינות – שכחו מזה).

מה אני מציעה? רצוי להתרחק כמה שניתן, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם מורעבים וזה הדבר היחיד שיש באזור אז אני מציעה לכם לקנות משהו אחד קטן להרגיע את הרעב, לצאת ולמצוא מסעדה ולאכול אוכל אמיתי. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הזאת שמדברת על קניה חכמה בסופר. היא בחלקה אקטואלית גם לחנויות נוחות.

רוצים לקרוא עוד? חלק ב' מחכה לכם בקוצר רוח.

מאחלת לכם טיול מהנה ומלא בחוויות נעימות!

כשתחזרו תספרו לי על החוויה הקולינרית שלכם :)

פוסטים אחרונים
ארכיון
 אסתר ריו אלדד דיאטנית יבנה דיאטנית אשדוד
היי, אני אסתר! צד הדף_edited.jpg

תכנית הליווי התזונתי היומיומי בוואטסאפ פותחה בדיוק בשביל לעזור לך

האכילה הרגשית מנהלת אותך?
חווה איבוד שליטה מול אוכל?

פרחים_לרקע-removebg-preview_edited_edited.png
אני אשלח לך מיילים שאשכרה תרצו לפתוח.png

תקבלו ממני טיפים להתנהלות מודעת וקשובה עם אוכל, כלים להתמודדות עם אכילה רגשית והתקפי אכילה, והורדת ההתעסקות באוכל ובמשקל.

עקבו אחריי באינסטגרם
  • Instagram
Briuterry
אסתר_ריו_אלדד_חתימה-removebg-preview_edited.png
bottom of page